Creierul uman utilizează numai 2 procente din energie pentru activitatea conștientă, majoritatea resurselor sale fiind dedicate subconștientului. De aceea, cele mai multe studii de piață nu pot deosebi adevăratele preferințe ale oamenilor, deoarece reacțiile față de un produs sunt adesea imposibil de redat în cuvinte. Marea majoritate a gândurilor și emoțiilor umane rezultă din această activitate a subconștientului, astfel că acțiunile declanșate de ele nu pot fi explicate într-un demers conștient.
Experții din marketing și publicitate au conștientizat limitările metodelor tradiționale de studiere a pieței încă de acum câteva decenii, însă abia recent progresul științei a permis dezvoltarea unui mecanism mult mai efficient, prin intermediul căruia pot fi descifrate gândurile consumatorilor: neuromarketing-ul. Acest termen face referire la utilizarea tehnicilor dezvoltate de experții în neuroștiințe și psihologie cognitivă pentru analizarea și înțelegerea reacțiilor oamenilor la produse și promoții, ceea ce permite rafinarea eforturilor de marketing pentru a le face mai eficiente.
Printre instrumentele utilizate în acest scop se numără scanner-ele cerebrale, care întrebuințează imagistica prin rezonanță magnetică (MRI), prin intermediul cărora sunt identificate părțile creierului care reacționează la diverși stimuli, și aparatele de electroencefalografie (EEG), ce măsoară activitatea electrică a creierului. Urmărind reacțiile creierului la diverși stimuli, oamenii de știință pot descoperi mecanismele de marketing care se bucură de cele mai mari șanse pentru obținerea rezultatului dorit: vânzarea produsului. Pentru îndeplinirea acestui deziderat, pe lângă măsurătorile EEG mai este utilizat un aparat care permite identificarea exactă a stimulului ce produce reacția din acel moment. În plus, unele companii de neuromarketing întrebuințează și senzori pentru măsurarea conductivității electrice a pielii, aceasta fiind un alt element ce furnizează informații în legătură cu reacția consumatorilor la diferite mesaje promoționale.
Sursa: www.descoperă.ro
Autor: Marius-Constantin POPA, redactorla Agenția de Presă Info APOLLONIA