Stiinta

decembrie 17, 2012
 

Neuromarketingul – modul în care neuroştiinţa te poate convinge să cumperi

Mai multe articole de »
Postat de:
Etichete: , , ,

Creierul uman utilizează numai 2 procente din energie pentru activitatea conștientă, majoritatea resurselor sale fiind dedicate subconștientului. De aceea, cele mai multe studii de piață nu pot deosebi adevăratele preferințe ale oamenilor, deoarece reacțiile față de un produs sunt adesea imposibil de redat în cuvinte. Marea majoritate a gândurilor și emoțiilor umane rezultă din această activitate a subconștientului, astfel că acțiunile declanșate de ele nu pot fi explicate într-un demers conștient.

Experții din marketing și publicitate au conștientizat limitările metodelor tradiționale de studiere a pieței încă de acum câteva decenii, însă abia recent progresul științei a permis dezvoltarea unui mecanism mult mai efficient, prin intermediul căruia pot fi descifrate gândurile consumatorilor: neuromarketing-ul. Acest termen face referire la utilizarea tehnicilor dezvoltate de experții în neuroștiințe și psihologie cognitivă pentru analizarea și înțelegerea reacțiilor oamenilor la produse și promoții, ceea ce permite rafinarea eforturilor de marketing pentru a le face mai eficiente.

Printre instrumentele utilizate în acest scop se numără scanner-ele cerebrale, care întrebuințează imagistica prin rezonanță magnetică (MRI), prin intermediul cărora sunt identificate părțile creierului care reacționează la diverși stimuli, și aparatele de electroencefalografie (EEG), ce măsoară activitatea electrică a creierului. Urmărind reacțiile creierului la diverși stimuli, oamenii de știință pot descoperi mecanismele de marketing care se bucură de cele mai mari șanse pentru obținerea rezultatului dorit: vânzarea produsului. Pentru îndeplinirea acestui deziderat, pe lângă măsurătorile EEG mai este utilizat un aparat care permite identificarea exactă a stimulului ce produce reacția din acel moment. În plus, unele companii de neuromarketing întrebuințează și senzori pentru măsurarea conductivității electrice a pielii, aceasta fiind un alt element ce furnizează informații în legătură cu reacția consumatorilor la diferite mesaje promoționale.

Sursa: www.descoperă.ro

Autor: Marius-Constantin POPA, redactorla Agenția de Presă Info APOLLONIA





 
 

 

PROIECȚII CINEMATOGRAFICE CONTROLATE DIRECT DE CREIERUL SPECTATORULUI

Cum ar fi să puteţi interveni asupra unui film, în timp ce îl vedeţi, pentru a-l modifica după cum vă place? Este ceea ce încearcă să facă un cercetător din Marea Britanie. Deocamdată, însă, este doar un experime...
de Laura Romila
 

 
 

FERMIERII CARE PRIMESC BANI DE LA UE AR PUTEA FI VERIFICAȚI PRIN SATELIT

Fermierii care primesc bani de la Uniunea Europeană ar putea fi controlaţi prin intermediul sateliţilor. Aflaţi în spaţiu, la peste 700 de kilometri distanţă de Pământ, aceştia vor monitoriza culturile şi vor semnal...
de Laura Romila
 

 
 

Misiune pe Marte în căutare de semne de viață

Agenţia Spaţială Europeană se pregăteşte să înceapă explorarea atmosferei lui Marte, în căutare de semne de viaţă. Va face acest pas cu ajutorul unei sonde aflate pe orbita Planetei Roşii, la 400 de kilometri dist...
de Laura Romila
 

 

 

Inteligența Artificială ar putea fi folosită în lupta împotriva cancerului

Inteligența Artificială ar putea fi folosită ca o “armă” în lupta împotriva cancerului. Devoltarea tehnologiei ar putea crea instrumente care să depisteze această boală chiar din stadiile incipiente. Descoperirea a...
de Laura Romila
 

 
 

MUZEUL BÂRLĂDEAN A DESCHIS “ ZILELE CULTURALE ALE BÂRLADULUI”

În intervalul 11-20 mai 2018, la Bârlad se va derula programul Zilelor Culturale, care au ajuns la cea de a XXXIII-a ediție. Vor fi 10 zile în care oameni de cultură, cercetători din țară și străinătate, artiști, vo...
de Laura Romila
 

 




 
Marmura iasi Promovare online Carucioare copii suplimente nutritive & pro nutrition Granit iasi