Mii de ieşeni s-au adunat aseară, 19 iunie, în Piaţa Palatului Culturii pentru a vedea şi asculta o mare voce a Franţei contemporane, Patricia Kaas. Concertul ei s-a intitulat „Kaas chante Piaf”, după titlul albumului pe care îl promovează la 50 de ani de la moartea celebrei cântăreţe Edith Piaf.
Spectacolul a recreat atmosfera Parisului acelor vremuri. Lumini, străzi faimoase ascunse temporar de noapte, cafenele, întâlniri nocturne, imagini din viaţa artistei omagiate, pe scurt, o coregrafie de excepţie, dublată de prezenţa artistei într-o formă foarte bună, care a dovedit în acest spectacol puterea transformării într-un personaj, calităţile actoriceşti, dorinţa de a aduce astfel un omagiu personalităţii excentrice care a fost Edith Piaf, fără a pierde însă mult din propria personalitate. Un spectacol care a creat şi transmis emoţii, de dragoste şi disperare, de bucurie şi ţipăt, de dorinţă şi refuz.
Singurul minus evident al evenimentului mi s-a părut traducerea introducerilor pe care artista le făcea melodiilor. Dincolo de faptul că aceasta nu era necesară, ea a fost făcută la un nivel „greu de suportat”. Amintesc doar gafa „este primul cântec pe care Edith Piaf l-a înregistrat pe un CD”, fiind vorba desigur de un disc, de „bărbatul o lua”, şi spectatorii sunt „călduroşi la suflete”. Pentru un oraş cu Institut francez şi cu pretenţii de public francofon, se putea mult mai bine. Măcar o parte din public a făcut haz de necaz.
Patricia Kaas se află în turneul de promovare a albumului „Kaas chante Piaf”. În România va mai concerta la Bucureşti, peste câteva zile.