Introducerea manualelor digitale la ciclul de învăţământ primar a stârnit o serie de controverse şi la Iaşi. Pe de o parte, învăţătorii spun că aceste manuale îi ajută la predare, însă psihologii sunt de părere că metodele clasice de învăţăre au un rol deosebit de important în dezvoltarea copiilor.
Anul şcolar 2014-2015 a adus o serie de schimbări în rândul elevilor de clasa I şi a II-a. Ministerul Educaţiei a decis introducerea unor manuale într-un format digital, care pot fi accesate de pe site-ul oficial, atât de cadrele didactice cât şi de părinţi. În timpul orelor de curs, învăţătorii au oscilat între predarea clasică, de pe manuale tipărite, şi de pe cele electronice.
„Avantajele pe care le oferă acest sistem, manualul digital interactiv, acestea sunt multiple, dacă ne raportăm la perspectiva psihologică. Copilul reuşeşte să fie mai atent la informaţiile care sunt prezentate în sistem audio şi video, nu doar în sistem tipărit, în format hârtie şi în felul acesta, poate să perceapă şi să fie mai interesat de materialul care îl vizualizează”, a declarat prof.dr. Genoveva Farcaş, inspector învăţământ primar Inspectoratul Judeţean Şcolar Iaşi.
Psihologii nu sunt de acord cu aceste metode de predare, pentru că majoritatea copiilor îşi petrec timpul în faţa calculatorului, iar manualele digitale i-ar face pe micuți să stea și mai mult în fața unor gadgeturi.
„Ciclul I-IV, ca şi preşcolarii trebuiesc pregătiţi să înveţe, pregătiţi participativ sau axaţi pe studiu. Este adevărat, cele electronice, informatice sunt extrem de utile în anumite momente ale formării profesionale, şcolare dar dezvoltarea intelectului presupune acomodarea, coordonarea între funcţii specifice ale creierului scrisul, cititul, gânditul”, a adăugat prof.dr. Genoveva Farcaş, inspector învăţământ primar Inspectoratul Judeţean Şcolar Iaşi.
Ministerul Educaţiei a trimis un comunicat prin care anunţă că se vor face achiziţii de manuale pentru clasele a III-a şi a IV-a.
Reporter Ruxandra Caşu