Scopul Conferinţei Internaţionale de Muzicologie este de a reuni muzicologi şi etnomuzicologi români şi străini, cercetători şi studenţi cu preocupări în domeniul muzicii vechi româneşti, din regiunea balcanică şi est-europeană pentru a dezbate subiecte de istoriografie muzicală, tradiţii bizantine, folclorice dar şi creaţii culte moderne sau contemporane.
Conferinţa este deschisă tuturor abordărilor teoretice şi metodologice de documentare a relaţiilor muzicale, tradiţionale şi contemporane, din zona balcanică şi a Europei de Est, solicitând documentarea interacţiunii dintre creaţia liturgică, folclorică şi savantă din acest spaţiu multicultural.
Categorii tematice:
Muzica liturgică bizantină şi de tradiţie bizantină:
1.1. origini: istorie, istoriografie şi paleografie
1.2. culturi post-bizantine: particularităţi cultural-etnice
1.3. alte culturi muzicale liturgice
Etnomuzicologie:
2.1. tradiţii folclorice româneşti: influenţe şi identităţi
2.2. muzica populară din Balcani şi din Europa de Est: influenţe şi identităţi
Creaţia muzicală românească
3.1. tradiţie şi modernitate: abordări istorice şi structural-analitice
3.2. componistica românească actuală în context european
Creaţia cultă din Balcani şi din Europa de Est
4.1. istorie şi istoriografie
4.2. creaţia contemporană: estetică şi stil
Limbile oficiale ale conferinţei vor fi engleza, germana, franceza şi româna.
Comitetul de organizare a conferinţei:
Tillman Seebass, Profesor la Institutul de Muzicologie, University of Innsbruck, Austria. Preşedinte al Societăţii Internaţionale de Muzicologie (IMS);
Laura Vasiliu, Profesor la Departamentul de Studii Muzicale Teoretice din cadrul Universităţii de Arte „George Enescu” din Iaşi;
Viorel Munteanu, Profesor asociat la Departamentul de Studii Muzicale Teoretice din cadrul Universităţii de Arte „George Enescu” din Iaşi;
Maria Alexandru, Conferenţiar universitar la Departmentul de Muzică al Universităţii Aristotle din Thessalonik, Grecia
Elena Ovănescu, Conferenţiar universitar la Departamentul: Instrumente de coarde şi Pian, din cadrul Universităţii de Arte „George Enescu” din Iaşi;
Zamfira Dănilă, Lector la Departamentul de Studii Muzicale Teoretice din cadrul Universităţii de Arte „George Enescu” din Iaşi;
Loredana Iaţeşen, Lector la Departamentul de Studii Muzicale Teoretice din cadrul Universităţii de Arte „George Enescu” din Iaşi;
Diana Beatrice Andron, Lector la Departamentul de Studii Muzicale Teoretice din cadrul Universităţii de Arte „George Enescu” din Iaşi;
Adrian Sîrbu, doctorand la Departmentul de Muzică al Universităţii Aristotle din Thessalonik, Grecia;
Florin Luchian, doctorand la Departamentul de Studii Muzicale Teoretice din cadrul Universităţii de Arte „George Enescu” din Iaşi;
Comitetul internaţional de recenzori:
Katy Romanou, National and Kapodistrian University of Athens (Greece), (Historical Musicology, Music of the Balkans, 19-20th century);
Alexandra Goulaki-Voutyra, Aristotle University of Thessaloniki, Greece, (Music Iconography);
Euanthia Nika-Sampson, Head of the School of Music Studies of the Aristotle University of Thessaloniki, Greece, (Historical Musicology, Opera);
Achilleas Chaldaiakis, National and Kapodistrian University of Athens, Greece, (Byzantine Musicology);
Mirjana Veselinović-Hofman, University of Arts in Belgrade, Serbia, (Historical Musicology, 20th cent., Avant-garde, Aesthetics);
Victoria Melnic, Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Chişinău, Republica Moldova (Muzicologie istorică, Creaţia contemporană basarabeană);
Dorothea Baumann, University of Zürich, Switzerland, (Historical Musicology, Early Music, Music & Space/Acoustics);
Gheorghe Duţică, Profesor la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iaşi (Muzicologie sistematică, Limbaje muzicale contemporane) ;
Valentina Sandu-Dediu, Profesor la Universitea Naţională de Muzică din Bucureşti (Muzicologie istorică, Creaţia muzicală contemporană);
Speranţa Rădulescu, Profesor asociat la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti (Etnomuzicologie);
Nicolae Gheorghiţă, Conferentiar universitar la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti (Muzicologie bizantină)
Pavel Puşcaş, Profesor la Academia de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj – Napoca (Muzicologie istorică, Estetică muzicală);
Nelida Nedelcuţ, Profesor Academia de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj – Napoca (Teoria muzicii, Creaţia de avangardă)
Elena Chircev, Asistent profesor la Academia de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj – Napoca; (Muzicologie bizantină)
Programul conferinței și alte detalii pot fi consultate la adresa: www.imc2013.co.nf
Sursa: www.culturainiasi.ro