Tineret

noiembrie 18, 2013
 

„96 Ore NonStop” într-un Muzeu Ascuns

Mai multe articole de »
Postat de:
Etichete: , , , , , , , ,

În perioada 21-25 noiembrie are loc a doua ediție a evenimentului „96 Ore NonStop”, organizat de Clubul Creatorilor, în Muzeul Ascuns (Fundătura Armeană). Deschiderea are loc joi, 21 noiembrie, de la ora 20.00.

Această nouă ediție, „Utopii imediate”, are ca miză radiografierea viitorului imediat , posibil, utilizând prezentul ca materie primă. Caracterul utopic nu vizează construcția unor realități fictive care au ca premise prezentul, ci urmărește construcția unei forme noi a realității utilizând doar elemente specifice contextului actual. Vorbim în acest caz de un tip de reorganizare a prezentului, într-o formă care are proprietatea sau capacitatea să aspire către un cadru utopic. Utopii imediate este totodată o cerere de dialog, cu tentă imperativă, care urmărește și analizează cadrul social, politic, religios, spațial, artistic, si îl retraduce în niște modele care au capacitatea de a evolua în repere active.

Întregul concept este anvelopat într-un cadru inventat, și anume un muzeu care arhivează nu trecutul, nu prezentul, ci artefacte care reprezintă alternative ale momentului actual sau ale viitorului imediat, propunând un alt tip de dinamică și direcție către un sens.

Prima ediție „96 Ore NonStop” a avut loc în primăvara acestui an, între 18 – 21 aprilie, când 45 creatori din diverse domenii (arhitectură, design, teatru, muzică, foto-video, arte plastice) au creat timp de 96 ore continuu o platformă alternativă de expresie creativă prin expoziții, teatru, ateliere, concerte, proiecții de film, dezbateri, serate cocktail, intervenții arhitecturale și de design în spațiul interior al Galeriilor Ștefan cel Mare.

„96 Ore NonStop” este un proiect de intervenţie socială care simulează dinamica unei structuri de consum, punând în cadru relaţia dintre consumator şi produsul consumat. Dialogul se realizează prin diverse medii şi pune în discuţie variate forme vizuale de consum prin metode creative, astfel actul artistic de compunere şi descompunere a realităţii neavând scopul de a deturna sisteme existente ci de a crea spaţii şi evenimente alternative. Proiectul își doreşte să fondeze un teren neutru de consum creativ.





 
 

 

Istoria automobilului în România

România anului 2018 este o ţară supraaglomerată de maşini. Nu concepem deplasarea fără maşină! Ne plângem frecvent că trăim într-un mediu extrem de poluat…Țara noastră nu are o bogată istorie în ceea ce p...
de Laura Romila
 

 
 

VREAU!

„Vreau să ne jucăm, vreau să îmi cumperi gadget-uri, vreau să plec în tabără, vreau să ies cu prietenii” – un șir nesfârșit de cereri, care debutează în prima zi de viață a copilului și ține până c...
de Laura Romila
 

 
 

Generația „NEET”

Guvernul vrea să convingă angajatorii din România să încheie contracte de muncă și cu tinerii care nu sunt preocupați de școală, numiți de specialiști ″Generația NEET″⁣. Dacă angajatorul depune o cerere la a...
de Laura Romila
 

 

 

ADMITERE 2018 Universitatea „Apollonia” din Iaşi

VIITORUL TĂU DEPINDE DE ALEGERILE PE CARE LE FACI ACUM! Vrei să devii un profesionist în Comunicare şi Relaţii Publice? Vrei să descoperi lumea din spatele micului ecran, să înveţi să filmezi, să montezi sau să devi...
de Laura Romila
 

 
 

CASE DE SUTE DE ANI, MUTATE PENTRU CA TURIȘTII SĂ AJUNGĂ MAI UȘOR LA ELE

Bucovina, o parte a României puțin știută, care-i fascinează pe vizitatori cu frumusețea ei, își păstrează tradițiile și autenticitatea. În ultimii ani, zeci de case vechi au fost renovate și de multe ori mutate, ...
de Laura Romila
 

 




 
Marmura iasi Promovare online Carucioare copii suplimente nutritive & pro nutrition Granit iasi