În lumea nouă a tehnologiei, televizoarele nu sunt concepute numai pentru a fi privite, ci și pentru a-i privi, la rândul lor, pe telespectatori. Cu ocazia International Consumer Electronics Show, cel mai mare eveniment de profil de pe glob, producătorii au dezvăluit televizoare cunoscute sub denumirea de „smart TV”. Acestea prezintă tehnologii prin care televizoarele „privesc” persoana aflată în fața lor, acest lucru urmând să permită realizarea unor programe TV mai relevante pentru public.
De asemenea, „televizoarele inteligente” vor putea recunoaște persoana aflată în fața lor, urmând să facă recomandări personalizate fiecărui membru de familie. Dotate cu senzori și putând recunoaște vocea utilizatorului, aceste televizoare utilizează aceste instrumente în vederea identificării utilizatorului, căruia îi poate oferi și opțiunea de a urmări transmisiuni online, alături de programele TV tradiționale.
Noua interactivitate a televizoarelor inteligente le permite companiilor de publicitate să conceapă mesaje publicitare mult mai bine țintite către public decât până acum. Acest aspect a cauzat multă îngrijorare printre organizațiile care pledează pentru protejarea intimității, care se tem în legătură cu informațiile care vor fi colectate prin intermediul acestor televizoare.
Sursa: www.descopera.ro
Autor: Marius-Constantin POPA, Redactor Info APOLLONIA