Prin intermediul acestuia, motorul de căutare ajută utilizatorii să descopere rapid și cu ușurință informații noi. Gigantul american Google a lansat Knowledge Graph (Graficul cunoștințelor) în limba română, o funcționalitate a motorului de căutare care ajută utilizatorii să descopere rapid și ușor informații noi. Potrivit comunicatului, vreme de peste 40 de ani, căutarea a constat, de fapt, într-o corelare a cuvintelor cheie cu interogările. Pentru un motor de căutare, cuvintele erau doar cuvinte. De pildă, termenul „phoenix” are în țara noastră o semnificație mult mai amplă. Acesta poate indica o formație de muzică, un oraș american sau o pasăre mitologică.
Din acest motiv, Google a creat un model inteligent, un „grafic”, ce înțelege entitățile din lumea reală și relațiile dintre acestea. Graficul cunoștințelor le permite utilizatorilor să caute lucruri, oameni sau locuri pe care Google le cunoaște – simboluri, celebrități, orașe, echipe sportive, clădiri, forme de relief, filme, lucrări de artă și multe altele – și să primească pe loc informațiile relevante pentru căutarea făcută. Acesta constituie primul pas important în direcția unei noi generații de căutări, bazate pe inteligența colectivă a internetului și oferă o perspectivă asupra lumii mai apropiată de cea a oamenilor.
Graficul cunoștințelor nu are la bază numai surse publice, ci acționează la o scară mult mai mare, vizând o acoperire și profunzime mult mai vaste. La ora actuală, Graficul cunoștințelor conține peste 570 de milioane de elemente – oameni, locuri, lucrări, obiecte etc., precum și peste 18 miliarde de informații concrete și relații dintre aceste obiecte diverse. De asemenea, este adaptat în funcție de căutările făcute și de informațiile existente pe internet.
Sursa: www.yoda.ro
Autor: Marius-Constantin POPA, Redactor Info APOLLONIA