Tot mai mulţi ieşeni se plâng de faptul că nu li s-au eliberat cardul naţional de sănătate. Casa de Asigurări de Sănătate a pus la dispoziţia cetăţenilor o pagină de internet prin care pot verifica dacă li s-au emis sau nu cardurile respective.
Persoanele care nu au primit încă, la domiciliu, cardul naţional de sănătate, pot afla dacă acesta a fost emis, accesând o pagină de internet a Casei de Asigurări de Sănătate, unde trebuie introdus codul numeric personal al solicitantului şi un cod de verificare afişat pe ecran. Apoi, site-ul va genera mai multe informaţii, printre care şi dacă persoana este asigurată, data înscrierii la medicul de familie şi dacă are cardul de sănătate emis.
În cazul în care acest document a fost emis şi nu a fost primit, persoana se poate adresa la Casa judeţeană de Asigurări de Sănătate pentru ridicarea lui. Tot mai mulţi cetăţeni sunt nemulţumiţi de faptul că nu au primit cardul naţional de sănătate. Cardul de sănătate poate fi folosit în continuare, în cazul schimbării numelui prin căsătorie. În cazul în care cardul este emis pe un nume existent anterior, el poate fi utilizat în continuare pentru ca persoana să beneficieze de servicii medicale.
Cardul naţional face dovada calităţii de asigurat şi confirmă prezenţa asiguratului la furnizorul de servicii medicale. Prin implementarea acestui sistem informatic, autorităţile susţin că banii din sistemul asigurărilor de sănătate vor fi cheltuiţi mai eficient şi mai transparent.
Diana Mihai