Interviurile Info Apollonia

noiembrie 7, 2013
 

Interviu cu Marius Ursache: Model de antreprenor în industria creativă

Mai multe articole de »
Postat de:
Etichete: , , , , ,

Marius Ursache a studiat pentru a deveni chirurg plastic, în schimb a ajuns designer. În 1999 a înfiinţat Asociaţia Grapefruit, o agenție de top românească de digital product development, fiind printre primii specialiști care au implementat astfel de proiecte în România. Astăzi, Marius lucrează în strânsă colaborare cu Bill Aulet, Directorul General al Centrului de Antreprenoriat MIT pe „Antreprenoriat disciplinat”, carte şi cadru, şi dezvoltă DEToolbox.com, un set de liste de verificare online şi aplicaţii pentru antreprenori disciplinați.

Marius Ursache a participat la dezbaterea „De la modele de antreprenoriat în industrii creative, la campioni locali și actori globali” şi a moderat atelierul „Antreprenoriat de succes în branding şi dezvoltare de companii: Grapefruit” în cadrul seminarului regional de la Iaşi pentru Promovarea Antreprenoriatului în Industrii Culturale și Creative.

Cine este Marius Ursache?

Un antreprenor, pasionat de foarte multe lucruri, interesat de foarte multe domenii, multilateral dezvoltat.

Ce v-a determinat să schimbați meseria de medic pentru cea de antreprenor?

Primul meu job, un job unic în lume a fost caricaturist la Radio Hit. Nu dădusem încă la facultate. Am vrut să dau la Facultatea de Automatică și Calculatoare, dar în perioada în care a trebuit să mă decid, foarte mulți profesori de la Facultatea de Informatică sau AC emigraseră și facultatea era la un nivel foarte scăzut. Îmi plăcea chimia și fizica și am dat la Medicină. Dacă m-aș întoarce în timp aș mai face-o pentru că am învățat foarte multe. După ce m-am întors din Statele Unite m-am decis că vreau să îmi fac și eu o agenție. După ce avusesem mai multe încercări ratate, mi-am făcut o agenție și mi-am dat seama că sunt o persoană mult prea independentă ca să pot să supraviețuiesc și să „înfloresc” într-un sistem care nu este foarte meritocratic.

Ce ați preluat din experiența din domeniul medical și v-a ajutat în domeniul comunicării?

Cred că partea de a înțelege oamenii, de a avea capacitatea de a vorbi cu oamenii indiferent că este o bătrânică de 80 de ani care abia vorbește sau o persoană foarte inteligentă. Cred că se dezvoltă abilitatea de a-i asculta și de a-i înțelege, precum și abilitatea de a nu-i judeca și de a vedea dincolo de ei, de mediul în care au crescut, de veniturile pe care le au.

„Fiecare are o imagine foarte exagerată despre cât de greu este să faci niște lucruri pe cont propriu”

La Seminarul Regional pentru Promovarea Antreprenoriatului în Industrii Culturale și Creative ați vorbit despre „Antreprenoriat de succes în branding şi dezvoltare de companii: Grapefruit”. Îmi puteți destăinui din discursul dumneavoastră?

Am povestit foarte pe scurt cum am ajuns unde sunt acum, după care i-am întrebat pe cei din sală care sunt așteptările lor ca să știu în ce direcție să mă îndrept. În momentul de față tinerii din zona asta creativă au o problemă foarte mare cu partea de început pentru că nu se fac nici cursuri de antreprenoriat în școală, nici de management sau afaceri. Fiecare are o imagine foarte exagerată despre cât de greu este să faci niște lucruri pe cont propriu. Nu-i ușor, dar satisfacțiile pe care le ai sunt fenomenale. Cel mai important este să încerci cât mai devreme să faci lucruri pe cont propriu. Foarte mulți se uită la exemple de succes de aici și află că lor le-a luat 10-15 ani să ajungă unde sunt acum. Tot cu un prim pas au început și oamenii respectivi. Treaba cu antreprenoriatul și independența care ți-o dă, partea neplăcută de risc, de nesiguranță sunt chestiuni care devin ca o „boală cronică”. Odată ce ai gustat din partea respectivă, e greu să te întorci în a fi angajat undeva.

Cât de greu este să îți lansezi un proiect în industria creativă, pe cont propriu?

Depinde de cât de hotărât și pasionat ești. Dacă ești pasionat o să găsești întotdeauna o soluție și o să găsești modalități, oameni și resurse care să te ajute faci chestia asta. Facebook nu a început cu o super-investiție, ci ca un proiect dintr-un campus studențesc. Dacă nu ai echipă, poți să cauți oameni care să sprijine ideea ta să o poți demara.

Ați lucrat în companii din România, dar și din Statele Unite ale Americii. Care sunt minusurile și plusurile firmelor din România în comparație cu cele americane?

Nu poți să ai pretenția ca o compania din România să fie fix ca una din Statele Unite. Eu am încercat să fac lucrul ăsta în momentul în care m-am întors din SUA, pe modelul unei companii din State, chestie care a adus foarte multe beneficii, legate de organizare, disciplină și modelul de servire a clienților, dar pe de altă parte a trebuit adaptat pentru că angajații din România sunt foarte diferiți. Consider că românii pot fi mult mai creativi.

Ce îi determină pe tineri să plece în străinătate pentru a-și dezvolta o afacere?

Unii nu pot să își găsească resursele sau mediul pentru ceea ce vor ei să facă și încearcă în afară. Sau nu au curajul, sunt demotivați. Majoritatea nu prea reușesc. Viața e o luptă. În momentul în care pleci în altă țară schimbi terenul. Ajungi pe un teren pe care nu îl cunoști, nu ai prieteni, nu ai susținători, unde de regulă jocurile sunt altfel și dușmanii și atunci e mult mai greu să reușești. Pe unii oameni îi ambiționează lucrul acesta și le da o extra-energie și o competitivitate și reușesc. Dar majoritatea intră într-un sistem gen „rotiță de hamster” și fac traseul serviciu-casă și atât. Nu există alegeri corecte sau greșite, cred că cea mai mare greșeală este să alegi să nu faci nimic.

 Autor: Anca TRANDAFIR, reporter Info APOLLONIA





 
 

 

Antreprenoriatul și mediul de business agroalimentar în economia globală, între 9-23 august 2015

Școala internațională de vară Bucharest Summer University, proiect organizat de Academia de Studii Economice din București, Asociația Absolvenților ALUMNI ASE și Uniunea Studenților Academiei de Studii Economice din Bu...
de
 

 
 

S-a dat startul unei noi ediții Bucharest Summer University 2015!

Școala internațională de vară Bucharest Summer University, proiect organizat de Academia de Studii Economice din București, Asociația Absolvenților ALUMNI ASE și Uniunea Studenților Academiei de Studii Economice din Bu...
de
 

 
 

Conferința “Eleganţă în Afaceri”, în aprilie, la Iași

Prima ediție a conferinței “Eleganță în Afaceri” va avea loc vineri, 24 aprilie 2015, între orele 8.00 și 17.30, la Palas Congress Hall din Iași, sala Rossini. Scopul manifestării este de a stimula şi de a inspira...
de
 

 

 

SAMIRA COOK PREZINTĂ MODELE DE ANTREPRENORIAT

Ambasada SUA invită jurnaliștii interesați să participe la o serie de prelegeri și mese rotunde la Bucureşti, Constanţa şi Galaţi, susţinute de Samira Cook, expert în antreprenoriat, promovarea femeilor de afaceri ș...
de
 

 
 

Mai mult de 10% din populația adultă a României a dezvoltat, în 2013, o idee antreprenorială (studiu)

Mai mult de 10% din populația adultă a României a dezvoltat, în 2013, o idee antreprenorială în stadiu incipient, conform unui studiu al companiei de strategie și consultanță în modele de afaceri, Business Models Inc,...
de
 

 




 
Marmura iasi Promovare online Carucioare copii suplimente nutritive & pro nutrition Granit iasi