Cele mai mari amenzi aplicate în numele consumatorilor, în decursul anului 2015, au vizat unităţile financiar-bancare, potrivit reprezentanţilor Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului Nord-Est Iaşi. Tot la adresa serviciilor bancare s-a înregistrat un număr semnificativ de reclamaţii. În topul sesizărilor intră şi serviciile de telefonie şi cablu, împreună cu serviciile oferite de furnizorii de energie electrică şi gaz.
Anul trecut, în decursul a 11 luni, reprezentanţii ieşeni ai Protecţiei Consumatorului au aplicat peste două mii de sancţiuni, dintre care mai bine de 1.600 au fost amenzi cuprinse între 500 şi 15 mii lei. Amenzile maxime au fost aplicate instituţiilor financiar-bancare pentru încălcarea unor clauze din contract sau pentru alte aspecte ce au lezat drepturile consumatorilor. Unităţile bancare nu au fost singurele care în 2015 au trezit nemulţumiri în rândul cetăţenilor. Încărcarea unor facturi la utilităţi sau modificarea unor contracte fără anunţarea consumatorului sunt alte aspecte reclamate anul trecut.
Neregulile au fost depistate atât în urma sesizărilor înaintate de cetăţeni către Protecţia Consumatorului, dar şi ca urmare a unor controale tematice demarate de comisarii instituţiei ce apără drepturile consumatorilor.
În urma verificărilor desfăşurate în ultimul an, pe lângă amenzile sau avertismentele aplicate, comisarii au trasat şi o serie de măsuri agenţilor economici în ideea remedierii problemelor. De menţionat este că şi anul acesta a debutat cu zeci de reclamaţii din partea ieşenilor.
Carmen Stanciu