Revista franceză „Ripes” (Revue Internationale de pédagogie de l’Enseignement Supérieur) a scris un articol referitor la dezvoltarea profesională a cadrelor didactice.
O echipă de formatori s-au confruntat cu punerea în aplicare a unui training de trei zile, destinat cadrelor didactice din nivelul universitar sau preuniversitar, axându-se în jurul temei evaluării de învățare a studenților printr-o pedagogie activă. Acest articol este proiectat pentru punerea în aplicare a acestei abordări de formare, axate pe un model de instrument utilizat ca un fir roşu. Formarea a fost testată cu 59 de profesori de învăţământ superior.
Pe de o parte, obiectivul acestei formări a fost de a construi, de a partaja şi de a testa un instrument pentru a ajuta profesorii în evaluarea globală a dispozitivului lor de predare. Pe de altă parte, este vizată, de asemenea, contribuirea la dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin asigurarea unui cadru de reflecţie, practici şi activităţi axate pe educaţia lor.
Diferiții indicatori de progresie, activitatea în grupuri şi schimburile de personal au ajutat consilierii pedagogici în a urmări reflecţiile şi impactul activităţilor pe profesori.
Percepţiile pozitive de la sfârşitul celor trei zile au fost la nivel global foarte satisfăcătoare. Majoritatea percep dezvoltarea profesională, care este exprimată în principal de o reflecţie pedagogică, mai mult pe bază de competenţă.
Au urmărit să arate cum utilizând acest model se contribuie la stabilirea formării şi dezvoltării profesionale a cadrelor didactice.
Autor: Gianina Gheorghiu