O echipă de cercetători de la Universitatea Oxford a demarat un proiect de îmbunătățire a metodelor de predare a religiei în școlile din Marea Britanie, în contextul în care, spun membrii echipei, lecțiile despre creștinism pot fi adesea „incoerente”, pline de „stereotipii” sau lipsite de „elaborare intelectuală”.
Proiectul utilizează rezultatele unui sondaj potrivit căruia 64% dintre cei 1.832 de adulți intervievați consideră că elevii trebuie să cunoască informații despre creștinism pentru a înțelege istoria Marii Britanii. Alți 56% dintre respondenți consideră că a învăța despre creștinism este esențial pentru ca elevii să înțeleagă cultura engleză și stilul englez de viață. Aproximativ 44% dintre participanții la interviu au fost de părere că profesorii ar trebui să predea creștinismul cu mai multă grijă.
Mai mult de jumătate dintre cei intervievați au spus că este important ca elevii să cunoască istoria creștinismului (58%), principalele sărbători (56%), și distincția între bine și rău (51%), relatează BBC.
Din evaluarea preliminară făcută de cercetători, a reieșit că școlile nu predau creștinismul într-o manieră riguroasă. Mai mult, la orele de educație religioasă, lecțiile sunt adesea „lipsite de provocări” și centrate exclusiv pe dezvoltarea morală sau cea a credinței.
Echipa de la Oxford lucrează la o platformă online care să servească drept o introducere în predarea creștinismului, adresată profesorilor de școală primară. Inițiativa a fost salutată și de reprezentanții Asociației Umaniste Britanice (AUB). „Creștinismul ar trebui să fie predat și predat bine, dar nu, așa cum se întâmplă în prezent, prin excluderea altor abordări ale vieții și fără pretenția că ar fi relevant pentru dezvoltarea credințelor valorilor și pozițiilor de viață ale majorității tineretului, între care două treimi nu au nicio viziune religioasă asupra lumii,” a spus Andrew Copson, dela AUB.
În România, numărul celor care doresc ca religia să fie materie obligatorie în şcoală a scăzut constant de la an la an. Anul trecut, un studiu al Fundaţiei Soros România a relevat că deşi 86% dintre români susţin că religia trebuie predată în şcoală, 50% ar vrea ca aceasta să fie materie obligatorie, în scădere faţă de 71% în 2006.
Doar 8% dintre români nu erau, sub nicio formă, de acord ca religia să fie predată în şcoală. Cea mai mare parte a românilor (86%) erau de părere că religia poate face parte din programa de predare a şcolilor.
Sursa: infocrestin.com
Autor: Gianina Gheorghiu