A fost vineri, nu 13, dar la fel de dubioasă. O mult anunţată zi a reducerilor masive, încă o „sărbătoare” importată de peste ocean. De parcă nu erau suficiente…
Şi în buna tradiţie românească ziua reducerilor a început cu un blocaj aproape total al site-urilor de electronice şi electrocasnice, cu reduceri care în prealabil fuseseră crescute cu pompa şi cu promoţii din cele mai dubioase.
O scurtă vizită la un Mall ieşean a arătat că nici pe teren lucrurile nu au stat mai bine. Reducerile afişate, între 10% şi 30%, au fost în principal la produsele care urmează cât de curând să fie înlocuite de generaţii mai noi. La haine şi încălţăminte doar vreo 3 magazine făceau reduceri de maxim 25%. Şi asta la produsele de vară, care oricum ar fi trebuit să ajungă la solduri.
O altă categorie de reduceri a fost cea în care magazinul îţi oferea reducerea sub forma unui voucher pe care îl foloseai tot la cumpărături de la ei. Adică un fel de fidelizare.
Cele mai vândute produse au fost televizoarele 3D, tabletele, aparatele foto şi electrocasnicele mici.
Un televizor 3D cu diagonala de 100 avea o reducere de vreo 300 de lei. Dar în general reducerile la televizoare erau între 100 şi 200 lei. Cea mai impresionantă reducere a fost la tabletele Ipad 2 (înlocuite recent de generaţia 3), care aveau o reducere de 800 de lei, ceea ce a dus la o epuizare rapidă a stocului.
În rest, multă lume, multe păreri, şi mai puţini la casă. Pe online a fost ceva mai bine, dar acolo termenul de livrare este de 7 zile, aşa că o săptămână e timp suficient ca să acopere eventualele goluri.
Urmează promoţiile de Crăciun.
Autor: Paul Păduraru, redactor Info Apollonia