Avem deosebita plăcere de a vă invita să participaţi la cea de-a II-a ediţie a Concursului de Interpretare Artistică „Micul Prinţ” care se va desfăşura în perioada 13 – 14 martie 2014, în cadrul Târgului de Carte LIBREX 2014, la Palas Mall, în Sala Mozart (nivel II, Congress Hall), după următorul program:
Joi, 13 martie 2014, Secţiunea I. Artă teatrală;
Vineri, 14 martie 2014, Secţiunea a II-a. Interpretare poetică.
Concursul se va desfăşura după Regulamentul alăturat.
Perioada de înscriere: 18 februarie – 5 martie 2014
Cei interesaţi sunt rugaţi să se înscrie la Concurs şi să ne trimită propunerile prin e-mail ([email protected]) sau direct la sediul Editurii Sedcom Libris din Iaşi, Şos. Moara de Foc nr. 4, în vederea selectării şi includerii acestora în program.
Cele mai reuşite momente vor fi premiate, iar câştigătorii vor deveni colaboratori permanenţi ai instituţiei noastre cu prilejul altor evenimente de aceeaşi natură.
Organizatorul evenimentului: Editura SEDCOM LIBRIS
Adresa: Şos. Moara de Foc nr. 4, cod 700527, Iaşi
Contact: Tel.: 0232 242 877, Fax: 0232 233 080, E-mail: [email protected]
www.editurasedcomlibris.ro
REGULAMENTUL CONCURSULUI „MICUL PRINŢ”
Art. 1. Condiţii de participare. Concursul se adresează elevilor cu aptitudini artistice din grădiniţe, şcoli şi licee. Concurenţii pot participa la această competiţie individual sau în cadrul trupelor de teatru. Opţiunile repertoriale trebuie să reflecte vârsta şi preocupările interpreţilor.
Art. 2. Scopul Concursului. Concursul „Micul Prinţ” are drept scop stimularea creativităţii, dezinvolturii în exprimare, spiritului de competiţie, talentului, originalităţii şi imaginaţiei elevilor în cadrul unei competiţii artistice desfăşurate pe fundalul unui târg de carte de tradiţie. De asemenea, acest concurs îşi propune să deschidă noi perspective de cunoaştere şi abordare a operelor literare şi a pieselor dramatice.
Art. 3. Obiectivele Concursului. Concursul „Micul Prinţ”, activitate extraşcolară şi extra-curriculară, este un act estetic care are următoarele obiective: stimularea şi punerea în valoare a pasiunii copiilor pentru arta spectacolului de teatru şi a interpretării poetice; stimularea perfor¬manţelor artistice individuale şi de grup; cunoaşterea şi aprofundarea literaturii şi a dramaturgiei româneşti şi universale, clasice şi contemporane; cultivarea aptitudinilor de comunicare expresivă, a creativităţii şi a originalităţii; dezvoltarea capacităţii şi a adaptabilităţii la munca în echipă.
Art. 4. Înscrierea. Pentru participarea la concurs, se va transmite on-line fişa de înscriere completată la adresa de e-mail: [email protected], până la data de 5 martie 2014, inclusiv. Persoana de contact din partea organizatorului este redactorul-şef, Alina Hucai (telefon: 0742 76 97 72, 0232 242 877).
Art. 5. Detalii organizatorice. Fiecare secţiune a Concursului va debuta la ora 10.30, durata acesteia depinzând de numărul concurenţilor înscrişi în program. Intrarea în scenă a participanţilor va avea loc pe grupe de vârstă: preşcolari, şcolari, liceeni. Programul va fi transmis pe data de 6 martie 2014 tuturor participanţilor, în forma sa finală. Timpul acordat numărului propus trebuie să se încadreze între min. 5 şi max. 30 minute (în această secvenţă temporală, fiind inclusă și fixarea decorului). Concurentul care nu se prezintă la ora programată va intra după ultima trupă înscrisă în concurs sau în funcţie de programul general al secţiunii la care s-a înscris. Pentru ambele secțiuni ale Concursului, decorurile, costumația și recuzita necesare sunt asigurate de trupa participantă în concurs. Concursul se va desfăşura în Sala Mozart de la nivelul II, Palas Mall; aceasta are o suprafaţă de 172.10 mp, o capacitate de 110 persoane (stil cinema) şi un foyer pentru pauzele de cafea. Utilizatorii acesteia beneficiază de următoarele facilităţi: internet wi-fi, aer condiţionat, ecran de proiecţie, videoproiector, sistem audio profesional, microfoane, handsfree, pupitru, echipament IT. Toţi participanţii şi susţinătorii lor sunt rugaţi să aibă, pe tot parcursul concursului, un comportament civilizat şi de fairplay.
Art. 6. Juriul Concursului „Micul Prinţ” este format din profesionişti din lumea teatrului şi a artei, editori şi/sau cadre didactice.
Art. 7. Criteriile de jurizare pentru selecţia câştigătorilor sunt: talentul actoricesc, stă-pânirea limbajului scenic, dicţia, impresia artistică (impactul personal, figurile de stil, costumaţia etc.), creativitatea, originalitatea, spontaneitatea, carisma, armonizarea interpretării actorilor, omogenitatea trupei etc.
Art. 8. Diplome şi premii. Toate trupele participante în concurs și coordonatorii acestora vor primi diplome de participare. Pentru fiecare dintre cele două secţiuni ale Concursului, se vor acorda următoarele categorii de premii duble monolog/trupă: Premiul „Micul Prinţ”, Premiul pentru cel mai bun spectacol, Premiul pentru cel mai bun actor, Premiul pentru cea mai bună actriţă, Premiul pentru regie, Premiul pentru costume şi decoruri, Premiul pentru originalitate, Premiul pentru interpretare artistică, Premiul pentru spontaneitate, Premiul special al Juriului, Premiul pentru popularitate, Menţiuni speciale etc.
Art. 9. Festivitatea de premiere. După vizionarea tuturor trupelor înscrise în concurs, în prezența juriului, a concurenţilor și a susținătorilor acestora, va avea loc festivitatea de premiere pe care o vom stabili în funcţie de programul general al evenimentului.
Art. 10. Finanțarea concursului se asigură de către organizator și din sponsorizări.
Ediția a XXII‐a a Târgului de Carte LIBREX va avea loc în perioada 12 – 16 martie 2014, în incinta Palas Mall din Iaşi, o locație nouă, în inima oraşului, lângă Palatul Culturii, care ne garantează un trafic de peste 100 de mii de vizitatori în cele cinci zile cât durează evenimentul. Sub genericul Primăvara cărților la Iaşi, Librex‐ul reuneşte anual expozanți din domeniul editorial din întreaga țară, precum şi din arii conexe acestuia: papetărie, artă, muzică şi diverse industrii creative similare.