Cultura

noiembrie 6, 2013
 

Antreprenorii creativi conturează planuri de afaceri

Mai multe articole de »
Postat de:
Etichete: , , , ,

Miercuri, 6 noiembrie, la Hotel Unirea, se desfășoară cea de-a doua ediție a Seminarului Regional pentru Promovarea Antreprenoriatului în Industrii Culturale și Creative. Evenimentul este susținut de antreprenori locali care au reușit să parcurgă drumul de la idee la proiect aducător de profit într-unul din domeniile integrate pieței creative autohtone, arhitectură, design, branding și advertising sau consultanță pentru dezvoltare economică și regională.

Proiectul Promovarea Antreprenoriatului în Industrii Creative și-a propus să consolideze breasla antreprenorilor români interesați de dezvoltarea unor proiecte în mediul cultural și să sprijine transformarea ideilor inovatoare în afaceri de succes. Până în prezent, Iașul deține recordul de participare la aceste seminarii reginale din domeniul industriilor creative, încă de la prima ediție susținută în luna iunie, fiind prezenți la eveniment peste 200 de participanți. „Este participarea cea mai numeroasă ceea ce arată că într-adevăr există un interes foarte mare și că tinerii sunt curioși cum anume să facă primii pași mai departe într-o carieră după ce termină Universitatea de Arte sau Arhitectura”,  a precizat Alina Niculescu Manea, consultant și trainer la GEA Strategy & Consulting.

Scopul principal al conferințelor regionale este de a aduna cât mai mulți tineri din domeniile industriei creative, care își doresc să-și deschidă o afacere, pentru a se întâlni cu potențiali mentori. „Este important să se formeze o comunitate care să conștientizeze că face parte dintr-o mare familie, indiferent că membrii sunt artiști plastici, designeri, oameni care lucrează în agenții de publicitate sau televiziuni”, a adaugat Alina Niculescu Manea.

Speakerii prezenți la seminar sunt Marius Ursache, Chief Design Officer Grapefruit, George Carapanu, președintele Ordinul Arhitecţilor Români, Filiala Iași, Felix Aftene, artist și președintele Uniunii Artiștilor Plastici din România, filiala Iași,  Răzvan Crișan, președintele asociației Oricum și Alina Niculescu Manea, trainer și consultant în industrii culturale și creative la GEA Strategy & Consulting și fondator Creative Business Cup România.

În industria creativă valoarea poate fi un factor economic foarte important

Speackerul Marius Ursache, fondatorul Asociației Grapefruit, va participa la dezbaterea „De la modele de antreprenoriat în industrii creative, la campioni locali și actori globali” şi va modera atelierul „Antreprenoriat de succes în branding şi dezvoltare de companii: Grapefruit”.

„Toți oamenii care sunt talentați, creativi și care sunt la începutul carierei au nevoie de un pic de încurajare, pentru că în general când văd că lucrurile merg mai rău mulți sunt foarte descurajați, singurul lucru la care se gândesc fiind «unde să plec în afară?». În zona industriei creative valoarea poate fi un factor economic foarte important și asta să aibă impact într-o primă fază la nivelul  tuturor celor vor să își facă un business sau un fenomen local mai puternic”,  a declarat Marius Ursache.

Marius Ursache consideră că industria software din Iași are un mare impact la nivel economic și reprezintă un mare avantaj pentru Iași, iar primii pași în industria creativă pornesc de la o idee. „Ideea trebuie să înceapă azi, să facă un prim pas, mâine să îl facă pe al doilea. Foarte mulți se uită la exemple de succes de aici și află că lor le-a luat 10-15 ani să ajungă acolo. Tot cu un prim pas au început și oamenii respectivi”.

George Carapanu va participa la dezbaterea „De la modele de antreprenoriat în industrii creative, la campioni locali și actori globali” şi va coordona atelierul „Interdisciplinaritate şi perspectivă culturală în arhitectura contemporană”. Felix Aftene va participa la dezbaterea „De la modele de antreprenoriat în industrii creative, la campioni locali și actori globali”; Răzvan Crișan va participa la dezbaterea pe subiectul „De la modele de antreprenoriat în industrii creative, la campioni locali și actori globali” și va modera atelierul „Pasiune şi strategie antreprenorială – ce soluții de finanțare putem găsi: Asociația ORICUM”, iar Alina Niculescu Manea va modera dezbaterea „Industrii culturale și creative în România – o aventură care abia începe” şi va coordona atelierul „De la idee și plan de afaceri, la povești de succes: Creative Business Cup”.

„La workshop vom vorbi despre cum gândești un plan de afaceri pentru o idee în industrii creative și vom discuta pe foarte multe exemple din România și din străinătate, din domenii precum design-ul de obiect, din modă chiar și din teatru. Acum sunt foarte multe idei care combină arta, o metodă tradițională de a face lucrurile cu tehnologie modernă, există teatru de animație. S-au schimbat foarte multe și există piață pentru spectacole de tipul acesta în străinătate. Toate lucrurile acestea vin pe ideea unei competiții de planuri de afaceri care se numește «Creative Business Cup», care există și în România de 2 ani”,  a declarat Alina Niculescu Manea, consultant și trainer la GEA Strategy & Consulting

Sesiunile de training în antreprenoriat creativ au atras 500 de tineri în 8 luni. Aceștia au avut posibilitatea de a contura, în prezența unor traineri specializați, planuri de afacere pentru proiecte din domeniul artei, advertising-ului, cinematografiei, design-ului, arhitecturii, software-ului sau alte arii economice bazate pe talent și inovație.

Pe lângă traininguri în toată țara, organizatorii au realizat alături partenerii o cercetare inedită în sectorul industriilor creative din România, atingând o dimensiunea europeană esențială. Pentru a dezvolta platforma online de mentorat pentru care se pregătesc, ca o continuare a unui proiect de 2 ani, au pornit în țară cu o serie de seminarii regionale, pentru a prezenta câteva exemple de proiecte de succes în domeniul industriilor creative, având ca invitați specialiști în domeniu.

Proiectul Promovarea Antreprenoriatului în Industrii Creative este realizat de Fundația Post-Privatizare în parteneriat cu Asociația ORICUM, GEA Strategy & Consulting, Centrul de Cercetare și Consultanță în Domeniul Culturii, MPP Relații Publice, Universitatea București și Universitatea de Arte „George Enescu” din Iași și este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007–2013 „Investește în oameni!”.

Autor: Anca TRANDAFIR, reporter Info APOLLONIA

 





 
 

 

Şanse egale cu Maia Morgentern

Joi, 3 decembrie, în Aula Universităţii Tehnice ,, Gheorghe Asachi” din Iaşi, a avut loc un seminar cu actriţa Maia Morgenstern, despre egalitatea de şanşe şi gen. Seminarul a fost organizat în cadrul proiectului ,,�...
de
 

 
 

Antreprenoriatul și mediul de business agroalimentar în economia globală, între 9-23 august 2015

Școala internațională de vară Bucharest Summer University, proiect organizat de Academia de Studii Economice din București, Asociația Absolvenților ALUMNI ASE și Uniunea Studenților Academiei de Studii Economice din Bu...
de
 

 
 

S-a dat startul unei noi ediții Bucharest Summer University 2015!

Școala internațională de vară Bucharest Summer University, proiect organizat de Academia de Studii Economice din București, Asociația Absolvenților ALUMNI ASE și Uniunea Studenților Academiei de Studii Economice din Bu...
de
 

 

 

Conferința “Eleganţă în Afaceri”, în aprilie, la Iași

Prima ediție a conferinței “Eleganță în Afaceri” va avea loc vineri, 24 aprilie 2015, între orele 8.00 și 17.30, la Palas Congress Hall din Iași, sala Rossini. Scopul manifestării este de a stimula şi de a inspira...
de
 

 
 

SAMIRA COOK PREZINTĂ MODELE DE ANTREPRENORIAT

Ambasada SUA invită jurnaliștii interesați să participe la o serie de prelegeri și mese rotunde la Bucureşti, Constanţa şi Galaţi, susţinute de Samira Cook, expert în antreprenoriat, promovarea femeilor de afaceri ș...
de
 

 




 
Marmura iasi Promovare online Carucioare copii suplimente nutritive & pro nutrition Granit iasi